Vragen over je studio

Ik woon in Max en heb een vraag over mijn kamer:
Mijn verwarming wordt nauwelijks warm. Wat kan ik hier aan doen?
Er komt soms plotseling water uit mijn kraan. Wat kan ik hier aan doen?
Ik wil graag een vaatwasser aansluiten. Hoe moet dat?
Ik krijg mijn dubbele ramen niet meer dicht. Wat kan ik hier aan doen?
De waterdruk van mijn douche is erg laag. Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou graag extra sleutels laten bijmaken. Mag dat zomaar?
Mijn ventilatiekastje maakt veel geluid en er komt veel koude lucht uit. Kan ik daar wat aan doen?
Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?
Waar kan ik terecht met mijn reparatieverzoek als ik een koopappartement heb?
Er lijkt niets te gebeuren met mijn reparatieverzoek. Wat nu?
Hebben bewoners een campuscontract of campusclausule?

Mijn verwarming wordt nauwelijks warm. Wat kan ik hier aan doen?
Het zelfstandig ontluchten van je verwarming wordt afgeraden door de SSH en Eneco. Het verwarmingssysteem wat door Max loopt is een gesloten systeem, en op het moment dat jij lucht uit jouw verwarming(skastje) laat lopen heb je kans dat andere mensen geen warmte meer krijgen omdat er druk uit het systeem verdwijnt. Wanneer je vermoedt dat er een probleem met je verwarming is, dien een reparatieverzoek in door te bellen naar (030) 25 25 700, het meldpunt reparaties van de SSH. Dit nummer kan je ook bellen wanneer je helemaal geen warm water meer hebt in je appartement.

Er komt soms plotseling water uit mijn kraan. Wat kan ik hier aan doen?
In het uiteinde van de kraan blijft wat water hangen, als hier na enige tijd lucht bij komt zakt dit water en gaat je kraan plotseling een beetje lopen. Het uiteinde van de kraan, de straalregelaar, kun je van je kraan af draaien. Vervang deze straalregelaar door een beter type, bijvoorbeeld de M22BI (die voor iets minder dan € 3,- bij de Praxis verkrijgbaar is), en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Ik wil graag een vaatwasser aansluiten. Hoe moet dat?
In de badkamer is een waterafvoerput waarop je je vaatwasser aan kunt sluiten. Dan kun je je vaatwasser bovenop je wasmachine zetten; zolang je wasmachine waterpas en stabiel staat kun je ook een forse vaatwasmachine erop plaatsen.

Ik krijg mijn dubbele ramen niet meer dicht. Wat kan ik hier aan doen?
Door de dikke glaslagen die zijn gebruikt, zijn de ramen (deuren) erg zwaar. Dit zorgt ervoor dat de ramen iets kunnen verzakken. Door het raam iets op te tillen bij het sluiten lukt het vaak wel om hem dicht te krijgen. Op het forum is er een speciaal topic voor raamproblemen en mogelijke oplossingen: Howto: raamproblemen oplossen
Als het dan nog steeds niet lukt om het raam dicht te krijgen, kunnen huurders het beste de reparatielijn van de SSH bellen om een reparatieverzoek in te dienen: (030) 25 25 700.

De waterdruk van mijn douche is erg laag. Wat kan ik hier aan doen?
Wanneer je problemen hebt met de waterdruk dan kan je dit melden via het formulier Reparatieverzoeken, of door te bellen met (030) 25 25 700.

Ik zou graag extra sleutels laten bijmaken. Mag dat zomaar?
In het algemeen zijn alle SSH-sloten gecertificeerd. Dit houdt in dat je voor het bijmaken van de sleutels een certificaat moet opvragen. Het verzoek tot opvragen van het certificaat kun je mailen naar het algemene mailadres van de SSHU: info at sshxl.nl . Met dit certificaat ga je naar een erkend slotenspecialist waar je een extra sleutel kunt bestellen. Houd hierbij wel rekening met levertijd!

De sleutels van de voordeur van je woning en je postbox zijn niet gecertificeerd. Deze kun je dus zonder certificaat laten bijmaken.

Mijn ventilatiekastje maakt veel geluid en er komt veel koude lucht uit. Kan ik daar wat aan doen?
MAX heeft collectieve mechanische ventilatie. Je kunt deze niet uitzetten; de ventilatiebox aan de wand heeft wel meerdere standen waarmee je de toevoer van verse lucht kan regelen. Voldoende ventileren is nodig voor zowel je eigen gezondheid als de ‘gezondheid’ van je woning. Je hoeft niets te doen aan het onderhoud van de ventilatiebox behalve jaarlijks even het rooster ontstoffen. Een korte uitleg hiervoor vind je hier: Howto: schoonmaken ventilatiekastje

Werkt de ventilatie niet naar behoren of maakt deze veel geluid? Ga dan niet zelf sleutelen en plak de ventilatiebox en de afzuigroosters niet af! Huurders kunnen problemen melden via het formulier Reparatieverzoeken, of door te bellen met (030) 25 25 700.

Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?
Een reparatieverzoek  kun je tijdens kantoortijden doorgeven via het Meldpunt Reparaties (088) 730 42 00 (betreft alleen SSH huurders) Reparatieverzoek voor SSH huurders. 

Waar kan ik terecht met mijn reparatieverzoek als ik een koopappartement heb?
Als eigenaar van je appartement dien je zelf voor een oplossing te zorgen (en te betalen) als er iets gerepareerd moet worden, tenzij de oorzaak in de algemene ruimte ligt. Voor gebreken aan de algemene ruimte kan je mailen met de Technische Commissie (tc at vvemax.nl). Voor zaken die onder de gemeenschappelijke opstalverzekering vallen (bijvoorbeeld een lekkage) kan je bellen met VvE Nederland. Zij verbinden je dan door of geven een nummer dat je moet bellen.

Er lijkt niets te gebeuren met mijn reparatieverzoek. Wat nu?
Als er naar jouw idee geen actie wordt ondernomen naar aanleiding van je reparatieverzoek, neem dan contact op met het Meldpunt Reparaties en vraag naar de status van je reparatieverzoek in plaats van een nieuw reparatieverzoek in te dienen. Is na verscheidene contactmomenten nog geen actie ondernomen, dien dan via het algemene e-mail adres van de SSH (info@sshxl.nl) een klacht over de afhandeling van je reparatieverzoek in.

Hebben bewoners een campuscontract of campusclausule?
Alle SSH-huurders die in City Campus Max wonen hebben geen campuscontract en zullen deze ook niet krijgen in de toekomst. Dit na overleg met Boksxl; http://www.boksxl.nl/wijziging-beleid-campuscontracten/
Voor meer informatie over SSHxl en de campuscontracten: https://www.sshxl.nl/huurwijzer/verhuizen/campuscontract