Vragen over jouw woning

Ik woon in Max en heb een vraag over mijn woning:
Kan ik mijn woning onderverhuren?
Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?
Ik heb last van geluidsoverlast van buren
Mijn verwarming wordt nauwelijks warm. Wat kan ik hier aan doen?
Er komt soms plotseling water uit mijn kraan. Wat kan ik hier aan doen?
Ik wil graag een vaatwasser aansluiten. Hoe moet dat?
Ik krijg mijn dubbele ramen niet meer dicht. Wat kan ik hier aan doen?
De waterdruk van mijn douche is erg laag. Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou graag extra sleutels laten bijmaken. Mag dat zomaar?
Het ventilatiekastje maakt veel geluid en geeft te veel koude lucht. Kan ik daar wat aan doen?
Waar kan ik terecht met mijn reparatieverzoek als ik een koopappartement heb?
Er lijkt niets te gebeuren met mijn reparatieverzoek. Wat nu?

Kan ik mijn woning onderverhuren?
In dit document lees je hoe je je kamer kunt onderverhuren als je voor 01-01-2018 in City Campus Max bent komen wonen.  Als je na 01-01-2018 in City Campux Max bent komen wonen bij de verhuurder Jebber,  kun je voor maximaal 6 maanden je woning onderverhuren. Verdere vragen en informatie kun je opvragen via max@jebber.nl 

Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?
Huurders kunnen bellen naar  030 7600 466 of een reparatieverzoek indienen via je huurdersportaal Mijn Jebber.

Ik heb last van geluidsoverlast van buren
Geluidsoverlast van buren? Benader eerst de bewoner. Langs gaan is vaak efficiënter dan via Facebook, want niet iedereen heeft of gebruikt dat. Geen reactie of gehoor van de bewoner ? -> bel de politie en geef het door aan Jebber via max@jebber.nl. Als je dit meldt wordt er namelijk een dossier opgebouwd. Geen herrie bij het klussen maken op: ma t/m vr tussen 21:00 en 08:00 uur,  za-zo- en feestdagen tussen 22:00 en 08:00 uur. Ten alle tijden ben je als huurder verplicht je te onthouden van geluidsoverlast zoals van feesten, slaan met deuren, schreeuwen enz.

Voor het hele huisreglement van Jebber klik je hier.

Mijn verwarming wordt nauwelijks warm. Wat kan ik hier aan doen?
Het zelfstandig ontluchten van je verwarming wordt afgeraden door de SSH en Eneco. Het verwarmingssysteem wat door Max loopt is een gesloten systeem, en op het moment dat jij lucht uit jouw verwarming(skastje) laat lopen heb je kans dat andere mensen geen warmte meer krijgen omdat er druk uit het systeem verdwijnt. Wanneer je vermoedt dat er een probleem met je verwarming is, dien een reparatieverzoek in door te bellen naar 030 7600 466 of melden via huurdersportaal Mijn Jebber. Dit nummer kan je ook bellen wanneer je helemaal geen warm water meer hebt in je appartement.

Er komt soms plotseling water uit mijn kraan. Wat kan ik hier aan doen?
In het uiteinde van de kraan blijft wat water hangen, als hier na enige tijd lucht bij komt zakt dit water en gaat je kraan plotseling een beetje lopen. Het uiteinde van de kraan, de straalregelaar, kun je van je kraan af draaien. Vervang deze straalregelaar door een beter type, bijvoorbeeld de M22BI (die voor iets minder dan € 3,- bij de Praxis verkrijgbaar is), en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Ik wil graag een vaatwasser aansluiten. Hoe moet dat?
In de badkamer is een waterafvoerput waarop je je vaatwasser aan kunt sluiten. Dan kun je je vaatwasser bovenop je wasmachine zetten; zolang je wasmachine waterpas en stabiel staat kun je ook een forse vaatwasmachine erop plaatsen.

Ik krijg mijn dubbele ramen niet meer dicht. Wat kan ik hier aan doen?
Door de dikke glaslagen die zijn gebruikt, zijn de ramen (deuren) erg zwaar. Dit zorgt ervoor dat de ramen iets kunnen verzakken. Door het raam iets op te tillen bij het sluiten lukt het vaak wel om hem dicht te krijgen. Op het forum is er een speciaal topic voor raamproblemen en mogelijke oplossingen: Howto: raamproblemen oplossen
Als het dan nog steeds niet lukt om het raam dicht te krijgen, kunnen huurders het beste de reparatielijn bellen 030 7600 466 of melden via huurdersportaal Mijn Jebber.

De waterdruk van mijn douche is erg laag. Wat kan ik hier aan doen?
Wanneer je problemen hebt met de waterdruk dan kan je dit melden via de reparatielijn  030 7600 466 of melden via huurdersportaal Mijn Jebber.

Ik zou graag extra sleutels laten bijmaken. Mag dat zomaar?
Deze kun je aanvragen via e-mail max@jebber.nl. Vermeld in het bericht om welk adres, aantal sleutels en om welke sleutel het gaat (voordeur appartement, sleutel van de berging). Omdat niet elk gebouw of toegangsdeur hetzelfde sleutelsysteem heeft wordt elke aanvraag individueel beantwoord. Je ontvangt daarom kort na je aanvraag van ons bericht met de informatie en (een indicatie van) de bijbehorende kosten. De sleutels van de voordeur van je woning en je postbox zijn niet gecertificeerd. Deze kun je dus zonder certificaat laten bijmaken.

Het ventilatiekastje maakt veel geluid en geeft te veel koude lucht. Kan ik daar wat aan doen?
MAX heeft collectieve mechanische ventilatie. Je kunt deze niet uitzetten; de ventilatiebox aan de wand heeft wel meerdere standen waarmee je de toevoer van verse lucht kan regelen. Voldoende ventileren is nodig voor zowel je eigen gezondheid als de ‘gezondheid’ van je woning. Je hoeft niets te doen aan het onderhoud van de ventilatiebox behalve jaarlijks even het rooster ontstoffen. Een korte uitleg hiervoor vind je hier: Howto: schoonmaken ventilatiekastje

Werkt de ventilatie niet naar behoren of maakt deze veel geluid? Ga dan niet zelf sleutelen en plak de ventilatiebox en de afzuigroosters niet af! Huurders kunnen problemen telefonisch melden bij 030 7600 466 of  via huurdersportaal Mijn Jebber.

Waar kan ik terecht met mijn reparatieverzoek als ik een koopappartement heb?
Als eigenaar van je appartement dien je zelf voor een oplossing te zorgen (en te betalen) als er iets gerepareerd moet worden, tenzij de oorzaak in de algemene ruimte ligt. Voor gebreken aan de algemene ruimte kan je mailen met de Technische Commissie (tc at vvemax.nl). Voor zaken die onder de gemeenschappelijke opstalverzekering vallen (bijvoorbeeld een lekkage) kan je bellen met VvE Nederland. Zij verbinden je dan door of geven een nummer dat je moet bellen.

Er lijkt niets te gebeuren met mijn reparatieverzoek. Wat nu?
Als er naar jouw idee geen actie wordt ondernomen naar aanleiding van je reparatieverzoek, neem dan contact op met het Meldpunt Reparaties en vraag naar de status van je reparatieverzoek in plaats van een nieuw reparatieverzoek in te dienen. Is na verscheidene contactmomenten nog geen actie ondernomen, dien dan via het algemene e-mail adres van de Jebber max@jebber.nl een klacht in over de afhandeling van je reparatieverzoek.